De software van Moneybird is een uitstekende omgeving voor ondernemers en boekhouders. Dankzij de vele mogelijkheden is het een stevige basis voor iedere onderneming. De krachtige API maakt het mogelijk om gegevens makkelijk uit te lezen in je Moneybird omgeving of er gegevens uit te halen en plaatsen waar nodig.

De bijbehorende API is veilig, snel en slim opgezet waardoor er heel veel mogelijkheden zijn. Zo kun Moneybird koppelen aan bijvoorbeeld je payment provider, Woocommerce webwinkel of Bol.com omgeving. Een API koppeling met Moneybird bespaart dus veel tijd en onndige (typ)fouten.

Moneybird API koppelen

Moneybird heeft dus een uitgebreide API waarmee het mogelijk is om een koppeling te maken met de gegevens in je administratie. Door bijvoorbeeld je webwinkel te koppelen aan Moneybird kun je automatisch facturen en contactinformatie uitwisselen met je administratie. Maar denk ook aan voorraad bijwerken, orders en facturen boeken en klanten synchroniseren met je CRM.

Maak je gebruik van een payment provider zoals MollieMoneybird of Multisafepay? Met een API koppeling maak je bijvoorbeeld handmatige verwerkingen van iDeal of creditcard betalingen verleden tijd. Overtypen en controleren is niet langer nodig; jouw informatie is altijd en overal up-to-date.

Dit scheelt veel werk en zorgt voor een goed inzicht in je financiële positie. Zo hou je alleen maar meer tijd over om je bezig te houden met je core-business. Dat is simpelweg een win-win!

Koppeling maken met de Moneybird API

Naast het koppelen van Moneybird aan je webwinkel, CRM pakket, uren- en salarisadministratie en voorraadbeheersysteem, kun je je Moneybird boekhouding ook koppelen aan (eigen) software en tools die je gebruikt. Dit stelt je in staat om delen van je administratie te automatiseren en dit voor jou een stuk makkelijker te maken.

De mogelijkheden zijn dus ongekend. Een greep uit de verdere mogelijkheden van de Moneybird API zijn onder andere:

  • Voorraad (mutaties) ophalen uit Moneybird en beschikbaar stellen in een JSON/HTML feed;
  • Verkoopfacturen uit webshops en andere administratie en boekhoudpakketten opslaan in Moneybird;
  • CRM systemen koppelen aan Moneybird voor synchronisatie klanten en relaties;
  • Voorraad (mutaties) synchroniseren met de Retailer API van Bol.com;
  • Inkoopopdrachten (in diverse formats van e-mails tot text-files in SFTP) opslaan in Moneybird;
  • Journaalposten maken om de inkoopwaarde van de omzet uit webshops te boeken.
  • Of check nog meer mogelijkheden op de website van Moneybird.

Verbind je software voor het beste resultaat

Gebruik je Moneybird maar mis je een koppeling met je andere softwarepakket of systeem? Heb je daardoor dubbele data of ben je veel tijd kwijt aan het handmatig overzetten van gegevens? Jouw API vragen zijn bij ons in goede handen. Vertel ons waar jouw groeimogelijkheden liggen en laat je software voor je werken. Neem contact op met onze API experts en wij helpen je graag.

Vragen over deze API?

Ga vandaag nog voor je eigen Moneybird API-koppeling​

Overtuigd dat een eigen API-koppeling iets voor jou is? Neem dan direct contact op voor een gratis offerte op maat.

Veelgestelde vragen

Dit hangt af van de complexiteit en de type data. Gaat het om 10 of 10 miljard records? Wil je een koppeling maken naar een oud systeem of een die juist net vers op de markt is?  Wil je alleen data één op één tussen de platforms uitwisselen of verwacht je van ons dat we met superslimme algoritmes de data verbeteren voor we deze opslaan? En zo zijn er nog meer relevante vragen.

Om echt te weten te komen at jouw API koppeling kost, stuur ons dan even een bericht met wat je voor ogen hebt, dan denken wij met je mee voor de best passende maatwerk oplossing binnen jouw budget.

Nee. Wij werken met een zogenoemde flat-fee. Je betaald eenmalig de ontwikkeling van de de koppeling. Daarnaast betaal je een vast bedrag voor de zogenoemde resources. Dit is voor de rekenkracht en geheugen welke wij nodig hebben om jouw koppeling(en) te draaien in ons platform. Deze kosten hangen af van hoe zwaar je koppeling is (aantal records, complexiteit van de algoritmes die wij draaien) en bepalen we tijdens het opstellen van de offerte met jou.

Wij bouwen iedere koppeling als een losse miniapplicatie. Deze draait in zijn eigen virtuele container voor maximale veiligheid. De container draait alleen de services die nodig zijn voor jouw koppeling en bevat geen enkele overhead of ingang voor ‘makkelijk’ onderhoud. We werken waar nodig met complexe login sleutels (nooit met wachtwoorden).

Voor alles wat publiekelijk beschikbaar is, passen we de hoogst mogelijke standaarden toe om de veiligheid zo hoog mogelijk te houden. Daarnaast monitoren wij alle omgevingen 24/7 op het gebied van veiligheid en performance. 

Alleen als jij dit wilt. Simpel. Wij houden ervan onze verantwoordelijkheid zo klein mogelijk te houden. We halen alleen het minimale op wat nodig is om jouw koppeling tot een succes te brengen en verwijderen alles wat niet nodig is direct na verwerking. Als we toch gegevens moeten opslaan om te weten welke gegevens al gesynchroniseerd zijn dan slaan we alleen het ID of nummer op bijvoorbeeld maar niet de volledige dataset. En als er toch volledige datasets moeten worden opgeslagen dan slaan we alle gevoelige gegevens versleuteld op.

Je kunt ons altijd bellen of een e-mail sturen. Dat kan via het contactformulier op deze pagina of via 010 – 477 26 78 en info@apikoppelingen.nl

Bekijk al onze veelgestelde vragen voor meer antwoorden.

Contact opnemen met sales